My heart beats while I’m leaning on your shoulders

kehidupan baru :)
Sunday 29 July 2012 | 0 comments







Assalammualaikum

Esok dah cukup 3 minggu aku jadi seorang pelajar kolej komuniti pasir salak nie, di awal minggu memang aku x suka and bebai gila hidup kat sini sebab dalam hutan kan . tapi dalam masa yang sama aku beajar bersabar,hidup merantau and hidup tanpa family kata orang hidup berdikari laaa … so entri aku kali nie agak panjang kerana aku merajinkan diri untuk memerah otak menceritakan kehidupan aku kat sini selama tiga minggu kat sini… nak taw cerita dak ? nak dak ? nak baca dan fahami cerita dibawah, mesti faham punya aku cerita dalam bahasa melay bukan bahasa german pon… dah ! stop melalut wahai farihin tabrany. Kembali kepada cerita asal. Okeyh ! pada tanggal 3julai2012 tepat puku 8.00 a.m aku bertolak dari kg.gajah menuju ke kolej komuniti pasir salak yang tidak jauh dari kg.gajah tuu. Masa dalam keta aku tengok jaa kawasan dya , seram kod.. kelapa sawit ja kiri kanan then baru sampy kolej tu lepastu hati aku merasa satu degupan kencang dup!dap!dup!dap! *ayat novel :D bila dah sampai tu mcm besa laaa daftar dengar ceramah semua sampai pkul 12.30 t.hari .masa hari pendaftaran tu aku tengah tunggu no giliran aku , ada sorang minah nie tegur aku Tanya nama semua ,aku pon buat ramah pi laaa.. aku my tempat orang x kan nak menyombong kod.. so bila dah aku buat ramah rasa mcm boleh buat geng jaaa.. tgk orang ja mengutuk hahaha :D .. aku pon merapatkan diri dengan dya pas pas nombor semua . eh ! lupa nak gitaw nama dya Syakira Sayang berasal dari Ipoh,Perak. Baik orangnya tapi mulutnya kureng baik.. haha.. agak langsi laaa… kemudian malamnya kami bertexting dan esoknya kami berjumpadi kolej,pada hari tu jgak aku jumpa dgn sorang lagi minah, time tu aku tgh tunggu si qieyra tu kat pondok guard and dya my dok dengan aku kami pon beramah mesra, nama dya Suhaila Sufian berasala dari Kg.Gajah , orang nya baik lemah lembut lagii tapi diam diam berisi .. haha :D boleh masuk kepala dengan aku fdirst aku kenai dya diamm jaaa tapi makin hari makin menjadi perangai dya . kadang kadang cara dya buat aku nak tegelakk .. haha :D aku dgn suhaila nie satu kelas n qieyra tu pulak kelas mutu mkanan tapi kami still rapat sebab selalu dok pi lepak kat umah dya pi menyemak muka kat situ sampai hari nie .. hahaha :D hari hari rutin harian aku mcm biasa laaa pi kolej dgn suhaila.,.. pg2 dalam pkul tujuh suku tujuh sengah mcm tu ada rr msj masuk “weyh , tunggu at duyan eh”  haha.. pastu pacu moto laju laju sampy la kolej tuu . masuk kelas meqapu, search tenet belajar sat gelak banyak pastu balik umah tidoq… mcm tu laa keja aku hari hari  … tapi ada hari assignment memang pening , leteyh gilaaa.. tp tu semua minggu lepas laaa.. minggu nie x taw lagi mcm mana tadi baru dapat tugasan kena buat report bagai.. erkk .. segan! Segan! Segan! … ==’ . dah setakat nie saja laaaa.. nak tidoq esok ada kelas bubye.. goodnite J